wtorek, 6 marca 2018

Podpłomyki z jajkiem i mangowym chutney wg Jamiego Olivera


Przepis pochodzi z ostatniej książki Jamiego " 5 Składników".
Książka zawiera w sobie mnóstwo inspiracji które przygotujemy w zaskakująco szybkim tempie i z minimalnej ilości produktów. Oprócz tytułowych 5 składników Jamie podaje składniki bazowe, które występują we wszystkich daniach i są podane na pierwszych stronach książki. U mnie wersja bez chilli.

Składniki:

  • 2 jajka najlepiej od szczęśliwych kurek
  • 1,5 łyżki mąki samorosnącej ( ja takowej nie miałam więc wzięłam pszenną i dodałam szczyptę proszku do pieczenia )
  • 2 czubate łyżki jogurtu naturalnego ( u mnie typ grecki )
  • 1 łyżka chutney mangowego
  • szczypta soli galerii smakosza
  • szczypta pieprzu galerii smakosza
  • łyżka oliwy
Przygotowanie:

W rondelku gotujemy wodę. Gdy będzie się mocno gotowała powoli wkładamy jajka i gotujemy dokładnie 5 1/2 min., po czym przelewamy zimną wodą.
W misce mieszamy mąkę ze szczyptą soli, 1,5 łyżki jogurtu naturalnego i jedną łyżką oliwy. Zagniatamy ciasto. Formujemy owalny pacek o grubości ok. 1/2 cm.
Smażymy na rumiano z obu stron na mocno rozgrzanej nieprzywierającej patelni.
Ok. 3 min z każdej strony.
Na talerz przekładamy podpłomyk, smarujemy chutneyem, kładziemy wcześniej obrane jajka, oprószamy solą i pieprzem.
Podajemy z kleksem jogurtu naturalnego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Lasagne

Mój ulubiony przepis na Lasagne. Pyszna, sycąca. Składniki: Makaron Lasagne 700g mięsa mielonego 2 cebule 4 ząbki czosnku 1 puszk...